A QUI S'ADREÇA AQUESTA ACTIVITAT?
Aquesta és una activitat adreçada a alumnes de Cicle Superior (5è i 6è) de Primària.
QUÈ APRENDREM?
- Aprendrem a ser crítics amb la societat que ens envolta.
- Aprendrem a proposar-nos objectius.
- Coneixerem possiblitats de millorar el nostre entorn.
- Desenvoluparem habilitats i estratègies relacionades amb el treball coopreatiu.
- Sabrem expressar les nostres idees als altres de forma oral.
- Aprendrem a escoltar als altres i a respectar la seva opinió.
COM HO FAREM?
Aquesta activitat està pensada per fer-la en grups de tres.
Primera part. Cada grup haureu de llegir l'apartat l'Àrea marítima protegida de la pàgina de Futurs possibles d'aquest mateix bloc.
Segona part. Un cop llegit el text, cada grup haureu de pensar, reflexionar i discutir deu possibles canvis en la vida quotidiana dels habitants de l'illa que contribueixin a desenvolupar una societat més sostenible i respectuosa amb el medi ambient. Aquests deu canvis els haureu de redactar procurant explicar: per què és important tenir cura del medi ambient, per què heu triat aquests deu canvis, com creieu que afectarien a la societat, què passaria si no es fessin, etc.
Tercera part. Un cop hagiu redactat els 10 canvis, n'haureu d'exposar 3 als vostres companys. A l'hora de fer l'exposició oral haureu d'explicar les repercusions d'aquests canvis i perquè considereu que és important protegir el medi ambient.
COM S'AVALUARÀ L'ACTIVITAT?
Els alumnes hauran redactat en grups de tres, deu idees per millorar la societat i que estiguin a les seves mans. En aquest escrit també hi haurà de constar perquè han triat aquests deu canvis, com afectarien al nostre entorn i què passaria si a la llarga no es fessin. A l'hora d'avaluar l'activitat es tindrà en compte:
- La correcta utilització del llenguatge escrit.
- La varietat dels possibles canvis.
- La justificació ben raonada.
- La cooperació entre els grups.
- L'explicació oral davant dels altres alumnes. S'haurà de valorar el raonament donat i la correcte expressió oral i corporal.